Hudební recenze: Robbie Rivera - Tribal Mix Vol.3

Ve spolupráci s internetovým obchodem www.umerkura.cz, který se zabývá prodejem kvalitní taneční hudby a DJských potřeb, vám přinášíme recenzi kompilace Tribal Mix Vol.3 - Mixed by Robbie Rivera. Ta je věnována především fanouškům tribal houseu a jemu spřízněných stylů. Připravil ji pro vás FlyBoyEda.

Tvrdí-li někdo, že house music je především o rytmu, tato kompilace by mu mohla posloužit jako poměrně pádný argument. Mnohé napoví i jméno samotného autora. Tím je Robbie Rivera, zkušený to DJ, producent a remixer, který se navíc může pochlubit osobitým a bez nadsázky jedinečným zvukem. Pravda, do role světové house legendy mu stále ještě něco málo chybí, i tak však vypouští ze svého studia v Miami jeden skvost za druhým. Není divu, že v minulosti si jeho služeb vyžádali interpreti jako Faithless, Felix Da Housecat, Moloko, Harry Romero, Kylie Minogue anebo třeba Brandy.

Svůj styl popisuje jako úderný a svižný sexy house s velkým důrazem na melodie, vokály a rytmus. Přesně takovou hudbu ostatně vydává i na svém labelu Juicy Music (Superchumbo, Todd Terry či Steve Angello), a tak nikoho nepřekvapí, že v tomto duchu se nese i jeho aktuální mix poskládaný z třinácti skladeb jak z Robbieho vlastní produkce, tak z produkce zvukově spřízněných autorů. Jejich skladby si však maestro dost často poupravil k obrazu svému a my jej tak poznáváme i coby remixera. Tribal Mix Vol.3 je doslova napěchována hypnotickými beaty, perkusemi a tóny. Mnoho prostoru dostaly také samply, smyčky a lidský hlas. Zejména mluvené slovo této kompilaci opravdu sluší.

Úvodní Shake It (DJ Rooster & Sammy Peralta) je ještě relativně poklidná záležitost ozdobená hutnými syntetizátory a mluveným slovem, následující Beautiful Woman (Malvin Reese) už ale dává jasně znát, o co že tomuhle pánovi vlastně jde. Šlape to! A šlape to zatraceně dobře! Zvukově se Beautiful Woman vrací k old-schoolově laděným kouskům alá House Party 05-08 a vůbec bych se nedivil, kdyby právě při téhle desce lidé v klubech ztráceli poslední zbytky zábran. O něco více zasněně působí skladba Native Soul (Maldonado), která i přes zjevné tendence k techno zvuku nabízí obrovské možnosti vaší fantazii. Strhující beat, étericky znějící sampl ženského hlasu a do toho všeho se vkrádají experimentální zvuky, masakr! Je libo trochu euforie? Pak je tu projekt Gadjo a nádherná píseň So Many Times. Vzrušující to track, který disponuje stupňující se atmosférou, sexy vokálem, hopsavými klávesami a okouzlujícím breakdownem.

No a přesně v tuto chvíli končí veškerá legrace! In Da Club Mix skladby Beautiful Woman vás svým nábojem a strhující energií smete z parketu, aby celé dílo zkázy dokončil Robbie Riviera osobně s tribal-tech-house šíleností Master of Drums. K mírně tech-trance zvuku pak inklinuje DJ Pedro s trackem The Generation v Robbie Rivera Mixu. Roztomilé old-school-electro disco v podobě Maxe Linena nazvané Flashback vás sice malinko vyklidní, ale to už svoji tribal exhibici rozjíždí neúnavný Robbie Riveara se skladbou Demented. Následující Laurent Pautrat vás pro změnu seseká hutným house flákem Gloria, v jehož závěru vynikne ženský vokál vyvolávající ve vás euforii a radost. Že by byl život přeci jenom nádherný? Atmosféru dekadentní after-party pak připomíná tak trochu techy track The Meeting (opět DJ Rooster & Sammy Peralta), kdy k vám promlouvá ženský hlas a popisuje jednu podobně zvrhlou party. Na závěr si dáme ještě jeden kousek z dílny Robbieho Rivery nazvaný Insanity 2005 a opět jsme svědky značně perverzních syntetizátorových hrátek. Více “dirty“ je už snad jen závěrečný perkusový koncert jménem Temaso (Antoine Clamaran) evokující magické šamanské rituály.

Tahle kompilace vás (i přes místy ne zrovna precizní mixy) rozdělá, udělá a následně oddělá! Tak by šly velmi zkráceně shrnout její účinky. Robbie Rivera v tomto svižném setu sebejistě aplikuje mnoha lety praxe osvědčený recept, kterak se lidem na parketu dostat pod kůži a vyždímat z nich, co se dá. Je možné že tento mix ocení především milovníci bubínků, perkusí a syrovějších zvuků, jež ve volných chvílích skotačí kolem táborového ohně. Zaujmout by však mohl i jedince mající v oblibě svižné tempo a dostatek prostoru pro fantazii.

Hodnocení 80%

Nejenom Tribal Mix Vol.3 ale i spoustu další skvělé hudby naleznete v obchodu www.umerkura.cz.

V/A - Tribal Mix Vol.3 - Mixed by Robbie Rivera