Hudební recenze: Ladida - Slave 2 Rhythm

Ladidě vychází právě v těchto dnech nové EP na respektovaném britském labelu Potential. Kromě originální skladby Slave 2 Rhythm na něm najdete ještě dva remixy od Jamieho Bissmirea a Bena Longa, takže potěší převážně fanoušky řízného techna. Recenzi celého singlu pro vás napsal Roman.

Tak na tuhle desku jsem byl vážně moc zvědavý, protože poslední dobou jsem se stále více utvrzoval v tom, že i naše Česká taneční produkce může být na světové úrovni a také je tak za našimi horami čím dál hojněji přijímána. V minulosti to byly pouhé záblesky menších úspěchů, ale přijde mi, že teď se po českých deskách může i svět utlouct. Uvidíme, zda to bude platit i o novém EPčku naší Ladidy, Slave 2 Rhythm.

Co mě hodně překvapilo ještě před samotným poslechem desky, byla jedna větička ve spodu obalu: "all trakz written & produced by Ladida and Kai McDonald." Kdyby vám to druhé jméno nic neříkalo, tak v showbyznysu je známé pod pseudonymem Kai Tracid a to už musí trefit každého. Tento německý hitmaker, autor hitů Destiny´s Path, Too Many Times nebo 4 Just 1 Day, spojil své síly s naší Ladidou, což je samo o sobě poměrně pikantní. Na výsledném zvuku to však není vůbec znát a tak těžko říct, zda větší slovo ve studiu měla Ladida anebo Kai Tracid přesedlal ze svého lehce infantilního acid tranceu na groovy techno.

Samotný dvanáctipalec obsahuje originál a dva remixy od obou pánů ze Space DJz, tedy Jamieho Bissmirea a Bena Longa, na jehož labelu Pontetial tahle deska také vyšla. Co se týče originálu, tak ten určitě potěší hlavně milovníky řízného groovy techna s najemno nasekanými zvuky. Veliký plus má tahle skladba v tom, že si jí v záplavě podobných někde v klubu nelze splést. Hlavním poznávacím bodem je určitě zajímavá agresivní basová linka. Jinak v originálu Slave 2 Rhythm najdete všechny ingredience, co by správná techno pecka měla mít: hutný začátek, kratičká breakdown uprostřed a následný vygradovaný nájezd, který ještě více podtrhne ten ostře rozsekaný zvuk.

O něco tvrdší alternativu nabízí remix, který obstaral Jamie Bissmire. Vévodí mu hutný beat a časté střídaní dynamiky pomocí ekvalizéru, které ještě více umocní tu rytmickou smršť, která se na vás bude neúprosně valit. Ben Long, který spáchal druhý remix, to vzal za podobný konec jako jeho kolega Jamie. Ještě více si pohrál se zvukem a ještě důsledněji si dal záležet na práci s ekvalizérem. Ostré techno navíc podpořil zdánlivě nerovným rytmem. Prostě mazec, co si budeme povídat.

Abych se tedy ještě vrátil k úvodu recenze a dokončil svojí úvahu o tom, zda i tato deska bude patřit k těm "světovým", tak má odpověď je: rozhodně ano. Ne možná proto, že by byla kdoví jak nápaditá a revoluční, ale proto, že přesně vystihla současný trend v technu, tedy svižný groovy zvuk, který by rozhýbal snad i mezinárodní sraz mladých programátorů do 18ti let :) Mě osobně nejvíc bavil remix Jamieho Bissmirea, ale ani jeden z těch tří tracků není na desce zbytečně a DJs si tak mají z čeho vybírat.

Ladida - Slave 2 Rhythm

formát: 12”
čas: 15:57