Hudební recenze: Laurent Garnier – Back To My Roots EP

Po třech letech, které velmistr rovného elektrořádu Laurent Garnier strávil vesměs na koncertních pódiích se svým live projektem, se na konci letošního května vytasil s novinkovým materiálem. I když jde jen o vinylový dvanáctipalec, jako důkaz, že ve studiu se něco děje, stačí.

Samozřejmě že jsem nezapomněl na Garnierův výborný živák Public Outburst, který vydal vloni. Jenže ten se i přes svou živost za regulérní studiový materiál rozhodně považovat nedá. A tak lačné gramofony oldskůlových DJs, holdujících tradičnímu elektrozvuku plného samplů a jednoduchých živých nástrojů, nakrmil až nyní. Garnierovo Back To My Roots je oním návratem do 90. let, na který čeká mnoho tancechtivých už několik roků.

I když není možné kterýkoliv vinylový release přeceňovat nebo v něm hledat jakousi koncepci, Laurent Garnier je v situaci, kdy po jeho materiálu, ať už vyjde v jakékoliv podobě, sáhnou jak světoví DJs, tak tradiční posluchači, kteří běžně čekají až na celé album. A vůbec v tom nehraje roli to, že Back To My Roots zní přesně tak, jak se dalo od Garniera čekat.

Oba dva tracky – Panoramix a Back To My Roots – se nesou na  dobře známých elektrobeatech, které už sice nejsou tolik ostře průrazné jako třeba v době legendární Crispy Bacon, ale přesto si zachovávají atraktivitu. Hlavně díky tomu, že Garnier zůstal u svého minimalistického přístupu, kdy nikdy nevyjádří víc, než je opravdu nutné. I proto taneční platformu zdobí jen osekaný syntezátor, malé perkuse, gradující melodie postavená na několika málo tónech a vrcholem je efekt připomínající podřimující didgeridoo.

Nejde tedy o žádné vyložené taneční pecky, jimž by patřily letní parkety, ale Back To My Roots představuje spíš to inteligentnější, co současný techhouse nabízí. Je otázkou, jestli release nezůstane v tom nekončícím přílivu kýčovitých líbivých sezónních melodií záměrně přehlédnut.

Laurent Garnier: Back To My Roots EP (12´)
Innervisions, 2008
Hodnocení:  60 %