Hudební recenze: Asperger&Imbalanced - One Day I Will Die Tired

DJ Hu se dostal do povědomí techno fandů zhruba před deseti lety, kdy patřil do známé slovenské partičky Standa Booking. Společně s Tokym, Loktibradou, Bossem a třeba DJkou Maylou tvořil špičku tehdejší techno scény na Slovensku a nebojím se říct, že i u nás...

Na jeho značce Backstage vyšla nejedna vinylová pecka, která ovšem svojí razancí a přímočarostí mířila spíš na taneční parket a do rychlých mixů. Teď přichází DJ Hu po značné časové odmlce s novou deskou. Jedná se o jeho debutové album s názvem One Day I Will Die Tired a svůj dosavadní pseudonym Hu zde vyměnil za poněkud delší umělecké jméno Asperger&Imbalanced. Pod tímto názvem prý hodlá v budoucnu tvořit podobně laděnou hudbu. A jak, že je tedy laděná?

DJ HU
V první řadě plně elektronicky a víceméně poslechově. Všech dvanáct skladeb na albu je v duchu spíš ambientní elektroniky, která ovšem nepostrádá rytmus. Ať už jde o různě polámané beaty či dokonce dubstepové spodky, téměř vždy má track, kromě ambientních ploch a melancholických melodií, také svůj rytmus. Až na poslední kus s názvem Moly (The Girl With Pills), který album zakončuje čistě ambientně.

Osobně mi přijde deska povedená, moc pěkně znějící, (mix a mastering je práce Miloše Fedora známého jako DJ Milosh z partičky Leporelo) ale nejedná se o nic převratného. To samozřejmě nijak neubírá na jeho kvalitách, neboť ne každá hudba musí nutně posouvat hranice žánru dál. Velmi dobrým argumentem může být také to, že je vám při poslechu hudby prostě jenom dobře. A to myslím album One Day I Will Die Tired u mnohých posluchačů způsobí.

Zakoupit si ho můžete jako ve formě nákladem limitovaného CD nebo digitálně například na portálu Beatport.

nika77