Filmová recenze: Kašlu na lásku

Souboj pohlaví začíná! Kniha "Kašlu na lásku" spisovatelky Barbary Novakové se stala celosvětovým hitem. Ve Státech se na ní stojí dlouhé fronty, v Číně ji pašují pod tradičními klobouky a v Sovětském svazu uvnitř bochníků chleba! Je to tak, píší se šedesátá léta a muži si musí dát pozor, aby je ženy jen nevyužily a neodkoply.

"Ta ženská mě zničí."
"Všem nám dělají problémy naše ženy."
"Nemluvím o manželce. Mluvím o své milence!"

Místo: New York. Čas: právě teď, rok 1962. Ženy nosí bláznivě barevné kostýmy futuristických tvarů, muži jsou požitkářsky šovinistická prasata hodná Jamese Bonda s tváří Seana Conneryho. Muži vzhlížejí k miláčku všech žen, redaktoru časopisu Teď Catcheru Blockovi, který se Bondovi podobá ze všech nejvíce. Že Amerika zaměstnává bývalé nacistické vědce vypátrá Block levou zadní a ani se přitom nemusí vzdálit z  rozjetého večírku kdesi na pláži. Jeho senzací plné články můžou sklízet Pulitzerovu cenu jeden za druhým stejně snadno, jako Catch získává přístup do srdce kterékoliv z dam. Catcher Block je zkrátka vzorem všech mužů a miláčkem všech žen. Do té doby, než...

Než Barbara Novaková napíše svou knihu. Všem nešťastně zamilovaným, láskou zhrzeným a využívaným ženám v ní radí, aby kašlaly na lásku. Je to tak prosté, stačí trocha čokolády, a dokonce i ženě může jít jen o sex namísto tradiční touhy šťastně se vdát a založit rodinu. To se ale nelíbí většině mužů, protože se náhle ocitají v pozici slabších. Nečekaná reforma má celosvětový charakter a leckterý páprda v letech náhle zápasí s žehličkou. A vůbec se to nelíbí příliš sebejistému Catcherovi, který kvůli Barbaře ztrácí práci. Jediné řešení se nabízí okamžitě: Je třeba vydávat se za někoho jiného a Barbaru Novakovou před celým světem odhalit jako nejproradnější lhářku.

Jsme ale v romantické komedii, takže tušíte, jak celá taškařice dopadne. Vedle obvyklého zamilování se, prozrazení a krize, která nakonec nevyhnutelně vede k závěrečnému objetí, se ale dočkáte i povedené pointy. Což však zdaleka není jediný důvod, proč film Kašlu na lásku shlédnout. Tím hlavním důvodem je něco, co musí mít každá romantická komedie bez rozdílu, aby mohla oslovit diváky a být úspěšná. Jiskření. Ten zvláštní druh magie mezi hlavními představiteli, který bezvadně funguje v Kristiánovi, Pretty Woman, Casablance nebo jiných.

Mezi Barbarou (Renée Zellweger) a Catcherem (Ewan McGregor) to jiskří rozhodně. Chovají se k sobě jako kočka a pes, přitom netuší, že ten druhý je tak úžasný, rozkošný a neodolatelný. Podobně jako celý film, který úzkostlivě lpí na všech retro detailech, a tím se stává téměř stejně rozkošným a neodolatelným. Pánové, pokud je právě teď ta správná chvíle zakopat válečnou sekeru, vezměte svou drahou do kina.

HODNOCENÍ: 80%

Kašlu na lásku
Down With Love