Filmová recenze: Van Helsing

Celebrity death match! Gabriel Van Helsing versus Jean Claude van Damme!!! Geeeet reaaadyyyyy for the actionnnnnnn!!! (Bum, prásk... tralala) ...cože? Hrabě Dracula? Aha, tak ne, no (nebojte, zbytek je podstatně srozumitelnější).

Celebrity death match! Gabriel Van Helsing versus Jean Claude van Damme!!! Geeeet reaaadyyyyy for the actionnnnnnn!!! (Bum, prásk… tralala) …cože? Hrabě Dracula? Aha, tak ne, no (nebojte, zbytek je podstatně srozumitelnější).

Frankensteinovo monstrum: "Nechte mě jít!"
Carl: "Kam bys chtěl jít? Nevím, jestli už ses na sebe podíval do zrcadla, ale ty se v davu  jen tak neztratíš."

Van Helsing versus Dr. Jeckyll (přesněji řečeno pan Hyde): Paříž je terorizována nestvůrným zabijákem. Nejedna mladá žena při setkání s ním leknutím padá k zemi. Mrtvá. A na místě zůstává jen obří doutník. Právě v této chvíli si jeden takový prohlíží pláštěm zahalená postava. Van Helsing (Hugh Jackman) vzhlédne a ještě zpozoruje obrovskou siluetu, která se mihne na vrcholu věže chrámu Notre Dame. Nad noční Paříží se nese zlověstný smích.

Van Helsing versus Draculovy nevěsty: Nad malou vesničkou kdesi v Transylvánii se zatáhlo a z nedalekého hradu hraběte Draculy vzlétly tři upírky. Bude (krvavá) legrace! Naštěstí je tu Van Helsing a jeho sidekick Carl (David Wenham alias Faramir z filmového Pána prstenů). Naneštěstí je tu Van Helsing. Upírky dřív zabíjeli jen pro obživu. Teď když Van Helsing poslal do Pekel ďábelskou Maryšku, budou se mstít.

Van Helsing versus Dracula: Dracula je nebezpečný protivník. Van Helsing si ovšem věří, a tak zatímco krvelačný hrabě rozjímá o tom, jak moc si je s Van Helsingem blízký, téměř ve stylu filozofické pasáže z původní trilogie Star Wars (mám na mysli onu "rodinnou" pasáž v Impérium vrací úder), Van Helsing mu vrazí kůl do srdce. Jenže kůl nefunguje! No nic, vždycky je čas zkusit to znovu, zvlášť pokud se jmenujete Van Helsing.

Van Helsing versus Frankenstein: I ti největší hnusáci můžou být hodní a laskaví, jediné co chtějí je právo na život a nezapomenou přitom zhusta citovat z Bible. Van Helsingovi a místní upírobijce Anně (Kate Beckinsalová) se o tom dostane morálního ponaučení. No, aspoň, že tak. Frankensteinovo monstrum bylo sympaťákem už v době, kdy je hrál Boris Karloff.

Van Helsing versus Vlkodlačí muž: Vlkodlačí muž je sice pouhým Draculovým služebníkem a když nesvítí měsíc, má celkem utrum, ovšem z oči do očí mu to neříkejte. Z očí do očí je Vlkodlačí muž pořádná svině. Ale kam s tím na Van Helsinga!!! Na druhou stranu toho, koho vlkodlak kousne, čeká pár bezesných nocí. AUUUUUUUUUU!!!

Van Helsing: Speciální agent tajné kliky (nejen) římsko katolické církve se sídlem někde pod Vatikánem. Jeho život… jeho PROKLETÍ je potírat Zlo. Tím je myšlena nejrůznější havěť, o které jste mohli číst v klasických románech nebo ji vidět v klasických hororech. Zajímalo by mě, jak by se Liga výjimečných stavěla k tomu, že Van Helsing odstranil jednoho z jejích členů.

Právě jste přelouskali šest odstavců, kterými jsem se snažil obejít následující větu. Hlavním problémem Van Helsinga je scénář. Začátek je ještě poměrně  zábavný a stylový, především díky tomu, že je vyveden černobíle a některé scény přímo upomínají na původního Frankensteina. První půl hodinu jsem se dokonce radostí tetelil, režisér a scénárista v jedné osobě je totiž hravý a neváhá v záběru ukázat i zatím nedostavěnou Eiffelovku věž.

Pak se to stane. Příběh se rozmělňuje, jednání některých postav pozbývá logičnosti a hrdinové se procházejí Prahou a pronášejí hlášky typu: "Konečně jsme v Budapešti." Nechtěná veselost se ale nezmocní jen nás a Maďarů. Scénář je totiž mírně zmatený a velmi překombinovaný. Protože to má být napínavé. Ale není!!!

Díky Bohu za standardního Hugh Jackmana, který aspoň všechny ty patetické řeči pronáší se ctí. Van Helsing je z těch filmů, které se snaží být "cool" tak moc, až je to zoufalé.

Recenze vznikla díky Village Cinemas.

Van Helsing