Rubrika: Breakdown – all kindz of breakz

Metalheadz rozjíždí americkou sérii, Leon Switch & Kryptic Minds věnují album bratrově památce, drum & bass naživo to jsou keiretsu, Phunkfiction Records představují nejen „německý atmosférický“ a Aquasky vydávají úplně první kompilaci. May the Force B with U!

Metalheadz věří v Ameriku

Metalheadz v minulém roce dali jasně najevo, že jejich nadvláda drum & bassové scéně není ani zdaleka u konce. Těžko teď soudit, co se současnou scénou udělá Goldieho nově připravované album, zvlášť když to první s názvem Timeless ji totálně změnilo navždy. Metalhaedz ale nevěří jen v nedotknutelnou auru a nekonečný talent slavného bad bwoye. john rolodex

Proto rozjíždí řadu Metalheadz Americas, která má na mušce potenciální i už zavedené talenty z kontinentu, který před pěti sty lety objevil chlápek jménem Kolumbus. Původně mělo jít o sérii zaměřenou pouze na USA, pak na USA i Kanadu a když u Metalheadz zjistili, že talenty jsou i v Portoriku, bylo jasné, že jen severní Amerika neprojde.

Na Metalheadz se tak objevili nebo brzy objeví Dstar, Gremlinz, Stranjah, Outlook, Mutt, John Rolodex, Fission i už dobře známý Hive nebo v USA domestikovaný Photek. Samozřejmě, že to není ani zdaleka vše, co by se v USA dalo najít (třeba takoví Evol Intent by se k jedné z nejslavnějších drum & bassových značek vyloženě hodili), ale nikdo neříká, že tenhle výčet musí být konečný. Metalheadz Americas čitá zatím tři EP a představena byla na konci v března na Winter Music Conference v Miami.

Co dál

kryptic mindzHardliner Records, což je český label (kdo to ještě neví…), vydávají už šestý release. Tentokrát s Unsane Virusez (Noize Punishment a MC Popular Warrior). Placka, která vzniká ve spolupráci s berlínskou značkou Sprengstoff Records, bude obsahovat dva tracky plus remix od "německého hardcore drumnbass specialisty" Ambosse. Pokud máte rádi hardcore drum & bass a breakcore, zkontrolujte stránky labelu!

V jednom z minulých Breakdownů jsem psal o tom, že Leon Switch a Kryptic Minds chystají debutové album. Ne, že bych znal přesné datum, kdy Lost All Faith vyjde. Nicméně zajímavé určitě je, že Si (Kryptic Minds) věnoval album svému mladšímu bratru, který před dvěma roky zemřel… Hotová už je stejnojmenná titulní skladba, která má celých jedenáct minut, i další dvě pecky. Ty rotují na dubplatech. Album slibuje taky remixy od Teebeeho a Technical Itche.

Muffler dal dohromady (s kámošem) vlastní značku. Nový label, který se na scéně objevil po měsíci příprav, se jmenuje SighCo Records (a má moc hezké, takové jaksi komiksové logo). Vinyl s katalogovým číslem SIGH001 nabízí tracky Showdown a Future Shock. Oba už si oblíbili Counterstrike, Pendulum, Aphrodite nebo Paul B.

Nejen Reprazent nabízí drum & bass naživo! Mezi spoustou, spoustou partiček, kterým ani tak neimponuje pár gramců doplněných mixákem jako spíš pořádné škopky a nějaká ta basovka, se už loni vyloupla kapela jménem keiretsu (psáno s malým k na začátku). Jejich debutové album nadšeně přijal e-zine DNBscene, což určitě udělalo radost všem u d:art Recordings.

syncopixJe libo kompilaci německého (ale i třeba i litevského) drum & bassu? Němci se poslední dobou hodně rozjeli hlavně co se liquid funku týče (viz. úspěch Syncopix u populárního labelu Hospital) a zdá se, že německé labely rostou jako houby na podzim. Phunkfiction Records aktuálně nabízí proma k prvnímu vydanému vinylu se singly od Syncopix (Barbie Q) a Stare (Strings Attached VIP). Za pozornost ale rozhodně stojí i už zmíněná kompilace, na které kromě Syncopix a Stare najdete Bass Tikal, Body & Soul, Shroombab, Paula Reseta a další. Moc pěkné webové stránky!

Aquasky vydávají v květnu kompilaci Breakbeat Bass u svého vlastního labelu Passenger. Breakbeat Bass je vůbec první kompilace, která u tohoto labelu vyjde, a přispěli na ni jak samotní Aquasky vs. Masterblaster, tak Transformerman, Freestylers, Baitercell & Schumacher, Infekto, Backdraft, The Breakfastaz, Darqwan a tak…

Můj milý deníčku

Ještě zalistujme v diáři. Tento čtvrtek (14. 4.) se v pražském Paláci Akropolis odehraje dubstepový večírek s exkluzivním hostem, kterým je Cursor Miner! Na pátek den poté je naplánována Ruff Nubeat Extravaganza s tímhle borcem do Rock Café Manana v Jihlavě. Ale i Let It Roll s legendou Aphroditem, Top Catem a MC UK Apache v pražské Harfě.shimon

O týden později, v pátek 22. 4. se ve Stounu ve Frýdku – Místku uvidíte se Shimonem z RAM Records. Proslýchalo se, že v pátek 22. 4. se na dalším pokračování Bushe, rezidentní drum & bassové noci pražského klubu Roxy, objeví pankáč John B. Ten nakonec odřekl, ale místo něj se můžete těšit na adekvátní náhradu, Američana Gridloka! Ve stejný den v brněnské Flédě proběhne Bassinfection s Mufflerem a Muffler se o den později (sobota 23. 4.) ukáže na akci Cyber Messarosh v ostravském klubu Marley.

připravil Radim Bartík (Breakzine)