ROZHOVOR

 

Danny White: "Praha má takový úžasný undergroundový nádech..."

Na březnové párty Jack This Sound se vám jako headliner představí Danny White, člen deep house crew Slum Science! Slum Science, to jsou Danny White, Eddie Leader a Dan Ruck, tři kamarádi z Huddersfieldu (odtud Hudd Traxx, pozn. aut.). Danny a Eddie se potkali začátkem 90. let a kromě paření FIFA na Nintendu zjistili, že oba milují underground house music a tak při svých cestách na taneční párty, hlavně do Leedsu, potkali i Dana Ruckse a legenda se zrodila! Později v roce 2005 založili vlastní label Hudd Traxx... Právě o něm jsme si popovídali, Danny v průběhu rozhovoru také často vzpomínal a vzpomínal a věděli jste, že Praha mu není vůbec neznámá? Více už v našem interview!

 

Danny, moje první otázka se týká provázanosti Slum Science s Českou republikou... Hráli jste u nás už někdy, nebo je to vlastně premiéra?

V Praze jsme, mezi námi, byli už mockrát v průběhu let a vaše město jsme si zamilovali z mnoha různých důvodů... Má takový úžasný undergroundový nádech a jazzové kluby jsou u vás úplně senzační! Ale co se hraní týče, Jack This Sound bude pro Slum Science skutečně premiérou, takže jsme opravdu nadšení, že mám možnost si u vás zahrát!

Slum Science
Mohl bys nám trochu představit váš label Hudd Traxx? Vím, že jste letos v lednu vydali už 40. titul s názvem "Omatsuri EP", pod nímž je podepsána dvojka Javi Bora & Le Vinyl. Je to jen můj pocit, nebo po počáteční plejádě hvězdných umělců, jako jsou DJ Sneak, Hector Moralez, JT Donaldson, Iz & Diz, Jason Hodges nebo Brett Johnson jste začali kolem roku 2009 vydávat méně známá jména? Byl to ze strany Hudd Traxx úmysl?

Ano, přesně tak, jsme patřičně hrdí na náš 40. titul na Hudd Traxx. Label jsme založili v roce 2005, a první polovina toho, co jsme vydali, byla silně ovlivněna zvukem tehdejší americké house scény. Label jsme hlavně založili jako médium pro naši vlastní muziku, nicméně jsme začali vydávat i úplně horké novinky od takových jmen jako Iz & Diz, Mike Steele a The Underground Culture Tourist. V mnoha ohledech jsme tehdy měli čest být obklopeni takovými umělci a to určitě hrálo hlavní roli v tom, kde se label Hudd Traxx momentálně nachází. Jakmile jsme se prosadili, byli jsme schopni zabývat se i různými demo nahrávkami, které jsme v hojné míře dostávali. Naše novější tituly čerpají více ze spektra evropské house music, od producentů, jako jsou Jay Bliss, Poussez, Agnes a Rio Padice, kteří náš label nasměrovali k více organickému zvuku house music. V prvním čtvrtletí roku 2013 se můžete připravit na Hudd Traxx 041 a 042, s muzikou od projektů BE a Accatone...

Vede u vás vinyl, nebo digitál?

Na tuto otázku existuje nejedno paradigma, a to by mohlo být zodpovězeno jak z uměleckého hlediska, tak z pohledu hudebniho průmyslu, takže já se budu držet té první možnosti... Pokud jde o DJing, já osobně preferuji fyzické médium, a snažím se udržet vinyl v mých setech, kdekoli je to možné. Hraji i z CDček, ale velmi neochotně, a musím si na každé CD vytisknout design, aby bylo co nejpodobnější vinylu! Nejsem fanoušek Traktoru a podobných systémů na bázi laptopu, ale to je jen moje preference... Pro mne je to prostě tak, že čím více digitalizovaný záznam, tim menší duši ta skladba má, a je škoda, že některá hudba stráví svůj život jen jako binární kód. Přesto ale respektuji lidi jako Richie Hawtin, jenž používá midi kontroler a jiné vymoženosti dnešní doby, které prostě v jeho setech fungují. Co se týče hudební produkce, měl jsem možnost uvažovat o způsobu, jakým vytváříme hudbu a snažím se, abych couvl zpět do více analogové báze. Strávil jsem posledních pár let spravováním našeho staršího studiového zařízení, jako jsou například samplery Akai. Nejen, že tohle změnilo naše "návyky", které jsme si mezitím osvojili , ale nahrávky získaly zpět ten pocit "vzdušnosti" a "ráznosti" , které se mezi tím ztratily v naší digitální tvorbě. V analogovém formátu je to také více interaktivní a vzniká "live" záznam, který vede následně k mnohem zajímavějším nahrávkam...

Mohl bys nám říct trochu víc o nadcházejícím vydání prvního studiového alba "Virtue & Vice", které vydáte jako Slum Science na Hudd Traxx teď v létě? Skladba "Good Feeling" zní vážně skvěle!

Tahle deska je už hodně dlouho očekávána, ale schválně jsme počekali až do roku 2013, jelikož budeme slavit 10. výročí Slum Science... Shodli jsme se na tom, že album je ten pravý formát k prozkoumání našich dalších možností mimo vyšlapané cesty k našim dalším projektům. Vzal jsem si pauzu od DJingu a produkce muziky kolem roku 2008 kvůli narození mých dvou synů s mou snoubenkou Ali, která je také naší zpěvackou. Ali se více orientuje na jazz a blues, což do našich studiových nahrávek následně vnáší fajn feeling... Nazpívala vokály právě ke "Good Feeling", která je i na promo videu k našemu albu. Na desce stále pracujeme, nicméně by měla obsahovat asi 10 skladeb a určitě se můžete těšit i na spolupráci s umělci z naší Hudd Traxx rodiny. Jsem v tom věku, kdy trávím spoustu času posloucháním a hledáním krátkých temných tříminutových downtempo útržků, které jsou obsaženy i na starých peckách z oblasti house music. Ty jsem si zamiloval a snažím je teď všemožně zapracovat do naší tvorby...

Danny White

Mohl bys zmínit několik umělců, kteří tě momentálně inspirují a na jejichž muziku se můžeme těšit i ve tvém setu v Pekelným Baru?

Budu zřejmě milovnik starých časů, samozřejmě co se house music týče... Proto mám rád takovou tu klasiku, která obstála ve zkoušce času, jakou je Joey Negro, Gemini nebo Kerri Chandler. V mých setech můžete hodně slyšet věci z labelů jako I! Records, Cajual, a Real Tone. Existuje spousta mladších umělců, kteří posunují zvuk house music úplně někam jinam - hodně teď vnímám, jak moc house music ovlivňuje UK/US garage. Momentálně hodně hrávám věci od Chopstick, Redukte, MCDE a jsem fanouškem téměř veškeré produkce Kevina Yosta...

Mohl bys nás nechat nahlédnout do zákulisí Hudd Trax? Zajímalo by mě, jak  tvoříte... Máte v tom nějaký systém, nebo je to úplná anarchie?

Já, Eddie Leader a Dan Ruck se takto ve třech zabýváme chodem labelu, a je nutno říct, že s opravdu velkou vášní! Občas to vede ke zdravým i vášnivým debatám, ale známe se už od dětství, a proto, pokud na to přijde, nevyhýbáme se možnosti řešit případné problémy třeba trochou wrestlingu... :) Co se týče kontroly kvality muziky na Hudd Traxx, jsme všichni stejně naladěni, protože i když každý preferujeme trochu jiný styl řešení věcí, všichni tři oceňujeme dobrou house music v té nejryzejší podobě. To znamená, že se jen zřídka stává, že Eddie nebo Rucky mají rozpracovaný nejaký demáč, a já bych už dopředu věděl, že nemá smysl to poslouchat nebo dokonce hrát... A platí to i naopak, takže zdá se, že jde o velmi funkční systém. Fyzicky už delší dobu nemáme žadný společný bod, protože se naše cesty rozdělily mezi Londýn, Manchester a Huddersfield, ale jsme v pravidelném kontaktu, aby šly věci podle plánu a my se mohli pouštět do dalších projektů!

Slum Science

Mohl bys nám udělat exkurzi některými klasickými a zároveň zcela novými Slum Silence tituly a něco nám o nich říci? Ať už jde o nějaké vzpomínky nebo vtipné příběhy, které se s nimi pojí...

Spousta našich věcí obsahuje názvy, které se vztahují k určité události nebo k něčemu, co se v té době stalo... Hudd 010 je kresba nebo fotografie nás a Hectora Moraleze v Las Vegas, kde jsme strávili hodně divoký víkend, takže šlo o DJing, paření a celkově hodně šíleností. :) Všichni jsme jeli přes poušť z Kalifornie a samozřejmě jsme si pořádně užili všeho, co nám to misto tenkrát nabízelo! Ha ha, to je asi vše, co mohu říci, aniž bych nám všem nepřivodil nějaké potíže... Ten víkend je ale jednou z mých nejhezčích vzpomínek a vlastně to celé vedlo k budoucí společné práci s Hectorem a Chrisem Carrierem. Což mi připomíná, že to bylo tenkrát, kdy byl Eddie tak na kaši, že si byl sice vědom, že je v USA, ale nemohl si vzpomenout, o které jde město! Pokud jste někdy viděli dospělého muže, jak se snaží vzpomenout si, kde vlastně sakra v takovém stavu právě je, tak si dokážete představit, jak zábavné to asi bylo...

Ptala se Šárka Pekařová v únoru 2013.

foto: archiv

Danny White z britského projektu Slum Science se historicky poprvé představí v České republice a to v pátek 15. března v pražském Pekelným Baru a 16. března v klubu Mixer na Kladně!

 
 
 
 

ČLÁNKY AUTORA

 
 
 
 
 
 
 
 

Partnerské linky: festivaly 2016