ROZHOVOR

 

Workerz: "Je super hrabat se ve starých vinylech..."

Už za pár dnů centrum Prahy opět ožije a muzika všech žánrů tu bude znít vyloženě na každém kroku... 18. června odstartuje další ročník populárního festivalu United Islands Of Prague a velmi talentovaný francouzský DJ a producent Workerz je jedním z mnoha, kteří se na něm představí. Trochu jsme si ho proklepli a díky jeho otevřenosti už dobře víme, s kým vlastně máme tu čest. Seznamte se také a těšte se spolu s námi na jeho vystoupení!

 

Tvé historicky první remixy byly pro producenta, který si říká Talisco k jeho skladbě "Your Wish" a pak jsi přemíchal "Bad Timing" od dámy, co si říká Dena. Proč zrovna tyto tracky a jaký software jsi v jejich případě použil?

Jednoduše jsem byl požádán, abych udělal remixy právě pro tyhle skladby. Potěšilo mě, že mohu pracovat s něčím tak skvělým, jako jsou vokály Talisca a Deny a zároveň s tím úžasným synťákem z jejího tracku "Bad Timing", takže jsem to bez váhání vzal! Je skvělé mít pokaždé pro tuhle remixérskou práci tak kvalitní části nebo vokály... Pro tyhle remixy, a vlastně pro všechnu mou tvorbu, používám Ableton Live.

Workerz

V tvé tvorbě jsou slyšet i analogové zvuky. Používáš tedy opravdu jen software, nebo i nějaké analogové mašinky?

Používám obojí - analog i pluginy. Příliš mi na tom nezáleží, hlavně aby to ve finále znělo skvěle! Našel jsem v softwaru jednoduše to, co mi má analogová výbava dát nemohla. Dnešní technologie nám davají spousty možností, jak produkovat a musel bych být blázen, kdybych toho nevyužil. Samozřejmě pokaždé rád použiju analog pro ten jeho tolik nadržený syrový zvuk, a pak mám vyloženě mrazení po celém těle, když na něj hraju. Při masteringu pak také používám striktně analog. Přesně tohle zabarvení je totiž pro moji tvorbu tolik důležité!

Dáváš přednost hraní z CD přehrávačů, nebo máš doma i sbírku vinylů?

Budu upřímný - za celý svůj život jsem nikdy nehrál z vinylů. Když jsem začínal míchat, bylo to z CD přehrávačů a z těch hraju dodnes... Nicméně doma mám spoustu vinylů. Používám je k objevení nové hudby, s naprosto šílenými obaly, a samozřejmě vlastním i opravdové poklady pro samply. Poslední vinyly jsem získal z inventáře zavřeného klubu Willy's Salsa na Korsice. Majitelem byl v té době strýc, ale nikdy jsem ho nenavštívil, protože jsem byl tenkrát ještě dítě. Našel jsem tam spoustu vyloženě house pokladů, dance shitů a také acid dělaný s koulema. Byl jsem hodně překvapený, když jsem v téhle hromadě objevil i spousty dobré hudby, poznal hodně dobré house music a vlastně i mou rodinu... Je super hrabat se ve starých vinylech - vždycky najdeš něco opravdu úžasného a někdy, když máš štěstí, ti dají něco, co nikdo jiný před tebou ještě neobjevil.

Když vytváříš nový track, dáš ho dohromady hned napoprvé, nebo postupem času přichází nová a nová inspirace?

To je různé, ale inspirace se dostavuje postupně... Vždycky mě napadne hlavní motiv hned, jak na novém tracku začnu jamovat a hrát si se samply. Potom, když už mám základní strukturu skladby, pokračuju krok za krokem s různými vychytávkami a dělám tu věc lepší a lepší...

Tvé první EP "Deep Stress" a také to další "Memory" jsi vydal na francouzském labelu Back Office Records. Jak jsi se dostal k tomuto vydavatelství?

Label Back Office Records vznikl pod záštitou agentury Right Back, s níž jsem pracoval dlouho před tím s mým předchozím projektem spolu s Anthony Ferrandem - Les Petits Pilous. To oni mi pomohli dát dohromady Workerz a už fakt, že zde vydávají Bobmo a Mathias Zimmerman pro mě byl důkazem, že je to ta správná cesta. Třetí EP u Back Office Records už je na spadnutí, tak si ho určitě ohlídejte...

Máš už za sebou nějaké spolupráce třeba s Jaw nebo s Etiennem de Crécy. Proč sis vybral právě je a máš nějaký sen, s kým bys rád spolupracoval do budoucna?

Vybral jsem si Jaw z DoP, protože to je opravdu neuvěřitelný zpěvák! Vždycky má jasnou představu, jak svůj dokonalý hlas do daného klubového tracku co nejlépe vložit.  Dělá to opravdu skvěle, aby to spolu s hudbou co nejlépe vyznělo. Když někdo zpívá v klubu, tak se může z tracku klidně stát laciný produkt a jinak skvělou skladbu úplně zabít. Jaw je přesný opak a já jsem hrozně rád za jeho práci na mé produkci. Rozhodně mi dal něco navíc... A proč Etienne de Crécy? Je to jednoduché... Jednak je to jeden z nejmilejších producentů, které jsem kdy potkal, navíc opravdová legenda francouzské house music, a hlavně úžasný producent, který pracuje pouze s analogem. Jsem jeho velký fanda a hrozně jsem s ním chtěl pracovat. Vnesl do mé produkce kouzlo acidu a já mu budu navždycky vděčný za tuhle spolupráci. Mám rozjednané další dvě kolaborace a již brzy budou naše tracky hotové. První je se zpěvákem Adianem Cokerem a další s Gitou. Oba jsou výborní rappeři, se kterými jsem se spojil na dvou speciálních skladbách, kde se moje muzika skvěle potkává s hip-hopem. Mám rád spolupráci s různými umělci a pokaždé se snažím posouvat hranice toho, co bych se svou hudbou dělal sólově. Vždycky to daný track obohatí, takže i nadále chci pracovat s lidmi z nejrůznějších hudebních žánrů...

Byl jsi pozván na United Islands do Prahy. Bude to tvoje první návštěva, nebo už znáš nějaký klub u nás?

Budu v Praze poprvé a věř mi, že jsem rád, že se k vám podívám. Neznám žádné kluby v Praze, ale pokusím se toho zkouknout co nejvíc, když už k vám jedu hrát...

Workerz
United Islands je festivalem bez vstupného. Jak je to ve vaší zemi s takovými festivaly a jaký máš na tenhle nápad názor?

Ve Francii máme spousty velkých festivalů s neuveřitelnými line-upy, ale lístky jsou občas opravdu drahé. Možná nějaké festivaly u nás zdarma jsou, ale bohužel o nich nevím. :( Fakt, že je United Islands of Prague zdarma, je opravdu super! Myšlenka pořadatelů, že si lidi můžou přijít poslechnout novou hudbu, kterou neznají, a k tomu vidět dobrý koncert, je výborná... Jen více takových! Mimochodem, budu moc rád, když přijdete a doufám, že budete během mého setu zpocení jako v pekle. :)

Ptal se Miky Rizek v květnu 2015.

foto: archiv

Francouzský DJ a producent Workerz se historicky poprvé představí v České republice a to v rámci festivalu United Islands Of Prague 18. - 20. června.

 
 
 
 

ČLÁNKY AUTORA

 
 
 
 
 
 
 
 

Partnerské linky: festivaly 2016